نگهداری و حراست از درختان وظیفه همگانی است

پایگاه خبری هدهد تفرش:

خبرگزاری فارس: نماینده مردم آشتیان، تفرش و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اهمیت درختکاری در اسلام و همچنین تاثیرات آن بر سلامت مردم به ویژه در شهرها، نگهداری و حراست از درختان وظیفه همگانی است.

خبرگزاری فارس: نگهداری و حراست از درختان وظیفه همگانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک عباس صلاحی ظهر امروز در حاشیه مراسم روز درختکاری در آشتیان اظهار داشت: فضای سبز شهرها، ریه‌های تنفسی شهرنشینان به شمار می‌آیند به همین دلیل فقدان آن به معنای عدم وجود سلامتی و تندرستی در شهر محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: درخت به عنوان گران‌بهاترین آفریده‌های خداوند سبب حیات انسان است و نقش حیاتی آن در زندگی تمامی موجودات زنده به خصوص انسان‌ها کاملا مشهود می‌باشد که در اسلام نیز مورد توجه خاص قرار گرفته است.

نماینده مردم آشتیان، تفرش و فراهان افزود: کاشتن درخت امری است که اجر اخروی در پی دارد و از حرمت و قداست ویژه‌ای برخوردار است، تا حدی که کاشت درخت، نوعی عبادت فرض شده و حتی در این باره روایات معتبری از پیامبر اکرم(ص) نقل شده است.

صلاحی اضافه کرد: با توجه به اهمیت درختکاری در اسلام و همچنین تاثیرات آن بر سلامت مردم به ویژه در شهرها، نگهداری و حراست از درختان وظیفه همگانی است.

وی با تاکید بر اینکه حفاظت از درختان قدیمی که جزو انفال و ثروت‌های عمومی محسوب می شوند و از حساسیت بیشتری برخوردار هستند، اضافه کرد: مراتع علاوه بر پاکیزگی هوا، در کاهش بلایای طبیعی و کنترل آب‌های زیرزمینی نقش بسیار موثری به عهده دارند.

نماینده مردم آشتیان، تفرش و فراهان تصریح کرد: دست‌اندرکاران مسائل محیط زیست و منابع طبیعی نیز وظیفه دارند اهمیت حفظ منابع طبیعی را برای مردم مطرح و راه‌های توسعه آن را بیان کنند.

در این مراسم که با حضور فرماندار، امام جمعه و جمعی از مردم شهرستان آشتیان برگزار شده بود نهال‌های توزیع شده در میان مردم در میدان امام حسین‌(ع) این شهرستان غرس شد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 17:19 | نویسنده : میثم اله وردی |